November

äntligen, som jag har längtat. november är här, vintern närmar sig med sjumilakliv. idag har jag shoppat mina första julsaker och jag längtar mer än någonsin till första advent. det är vid den här tiden på året som jag blommar. jag går runt med ett litet leende på läpparna mest hela tiden, jag är lycklig. kylan i luften och den där underbara frosten på morgonen gör mig till en ny person. som om inget kan stoppa mig nu. dagarna blir kortare. jag går runt i raggsockar stickade av mormor (my first choice, always). jag konsumerar värmeljus likt aldrig förr. jag vill sitta på fiket, mest bara för att titta på människor. människor som skakar av sig kylan i dörren. människor som har en röd näsa av vinterluften. människor som sedan beställer te och värmer händerna på koppen. jag vill sitta där tills staden täcks av ett vintermörker. jag vill sitta där och se den första snön falla.
jag vill ha vinter, på riktigt, för det är nu jag lever.
imorgon sätter jag mig på bussen med destination ljungby. jag ska hem för att umgås med min bror, skriva tenta och ha ett litet höstlov. 
 

Kommentera här: