Jobb, bilkörande och kaos

Det här med att behöva pendla till jobbet i min egna stad. Finner verkligen inte logiken i det. I vilket fall som helst så är det otroligt tröttsamt. Fastighetsägarna i mitt hus utför nämligen just nu ett byte av stammar och värmesystem, vilket har resulterat i en helt upp och ned vänd lägenhet då hela badrummet och delar av köket skulle vara tömt samt friväg kring alla element. Som om det inte vore nog så står jag utan vatten i 1½ vecka. En så kallad mulltoa, en dusch i barack på gården, en dunk med vatten samt en tom dunk till att hälla ut vatten i är vad jag får så länge. Jag kände att det inte riktigt var något jag ville leva med, så därför pendlar jag istället från Ljungby. Jag är definitivt inte gjord för detta och beundrar verkligen de människor som lägger 1 timmes enkel bilfärd för att ta sig till jobbet. För mig så känns huvudet fyllt med cement och ögon går i kors redan innan lunch. Jag är glad att jag slipper det redan nästa torsdag. Det hoppas jag på i alla fall. 

Kommentera här: